laupäev, 23. august 2008

Septembrikuu ja aasta uus

Sügis hakkab jõudma ja kõik kevadel edasilükatud mured on nüüd äkki korraga kaelas. See. et Piret oma lasteaiakarjääri alustab, on kökimöki. Tema on meil ju see ellujääja, kohaneja ning tugev väike inimene. kindlasti meeldib lasteaed talle väga. Ehkki meile läheb see lõbu maksma 2500.- kr. kuus, kuna meie väikelinnas on ju jätkuvalt tuhandeid lasteaiakohti puudu.

TT haridus valmistab seevastu jätkuvalt peavalu. Kevadel rääkisid kasvatajad mulle saladuskatte all, et juhataja kavatseb Tiia Triinu lasteaiast välja suunata. Kuhugi temasugusele sobivamasse paika. Ehk siis erilasteaeda, mõistagi. Ka pr. Juhataja ise võttis mu ette ning rääkis soojalt ja südamlikult (ma võiks tal kõri läbi närida, ausõna), et laps vajab spetsialistide abi ja sobivat keskkonda ja blablabla. Pr. Juhataja ise vajab mõistagi vabanevat lasteaiakohta.

Niisiis tuleb mul kirjutada kiri haridusosakonda ja põhjendada ära, miks puudega lapsele on ülivajalik tavaliste lastega tavalises keskkonnas kasvada. Seejärel tuleb minna haridusosakonda, veelkord põhjendada, veenda, selgitada, nutta ja karjuda, kui vaja. Oh, kallis TT, emalõvi oleksid sa pidanud oma emaks valima, mitte minusuguse hiirekese.

Siis tuleb veel minna Anni Mängumaale, sealt saab taotleda lasteaia jaoks TT-le tugiisikut. Ja siis tuleb see tugiisik veel mul endal leida ja talle ka lisa maksta, sest riigipoolse pisikese raha eest ei ole ükski inimene nõus seda tööd tegema. 28.- tund miinus maksud on tugiisiku palk. Tugiisik on TT-le vajalik käelise tegevuse ja sporditundides, kõige muuga saab ta tegelikult ise hakkama, isegi mõned sõbrataolised kaaslased on ta endale rühmas leida osanud.

Positiivne on see, et vähemalt Maarja Kool helistas ise ja on TT rehabilitatsiooniasjad esialgu ära korraldanud. Esmaspäeviti hakkab Tiia Triinul olema Maarja Koolis rehabilitatsioonipäev, siis ta saab muusikateraapiat, füsioteraapiat, kõneravi ja psühholoogi. Hiljem võibolla isegi hipoteraapiat ja ujumist.

Ainult et kes teda sinna Maarja Kooli viima-tooma hakkab? Mina olen ju tööl esmaspäeviti kella kuueni ja varem ära kindlasti ei saa.
Siinkohal pean ära mainima ka selle, et mänguasjamuuseumi ma tööd ei saanud. Nagu selgus, mitmed mu tuttavad kandideerisid ja kedagi ei kutsutud isegi vestlusele. Olin väga löödud ja kurvastusest ei läinud isegi õhtul koju.

Ikkagi tuleb mul mõelda mõne teise töökoha peale, sest minu praeguse töö kõrvalt puudega last ei kasvata. Huvitav, mis kell ma peaksin hommikuti tõusma, et jõuda kella 8 tööle? Enne seda tuleb 2 last äratada, pesta,riietada, sööta ja 2 erinevasse lasteaeda viia. Ja teha TT jaoks 4 erinevat rooga lasteaeda kaasa, kui me tahame ikka tema nisu-ja piimavaba dieeti järgida. Ise peaks ju ka riietuma ja pesema, hommikusöögist olen ma nagunii juba ammu loobunud.
Möödunud aastal tõusin ma igal hommikul kell 6, sel aastal tuleb vist hakata kell 5 tõusma...
No ei, parem hakkan tõesti majakavahiks või kodus kaartide ja kohvipaksu pealt ennustama.

Positiivne aga on see, et suve jooksul on Tiia Triin õppinud esiteks valetama ja teiseks endale ise kapist riideid valima. Viimast teeb ta 10 korda päevas nii et igal õhtul on kapi ees suur riidehunnik. Ja mu süda laulab sees iga kord, kui Tiia Triin valetab, et "Piret ajas tassi ümber". "Issi lõi Piretit nukuga".
Teisalt on see puudega lapse kasvatamine jälle tore - iga kord kui laps pahandust teeb , siis võid rõõmustada, et näe - normaalne laps ju!!!

5 kommentaari:

Kudzu ütles ...

Aga lastel on ju isa ka, miks siis ei võiks mr M Pirtsuga toimetada ja Sina TT-ga või vastupidi?

Sol ütles ...

Nojah, aga tuleb ju alati arvestada võimalusega, et mr. M alustab nt. säravat karjääri Tallinnas, New Yorgis või Pariisis. Või lihtsalt tüdineb ära ja kolib Tahitile nagu Gauguin.

Morgie ütles ...

nojah aga seni kui ta seda teinud ei ole, liigutagu oma laste heaks ka natukene oma arvuti taga istumisest ee... soliidsemaks muutuvat perset.
kui kolib, siis räägime sellest

Morgie ütles ...

ja see tähendab, et mr Kiis hakaku KOHE liigutama, quick-quick-quick
et teda ta lastel niipaljukestki oleks
seniks, kuniks.

Merle ütles ...

Kahju kohe, et Sa muusjumisse ei saanud :( Ma juba kujutasin ette, kuidas ma Sul tööl külas hakkan käima, kuidas üks tore koht ühe toreda lisaväärtuse saab. Aga võimalik, et selliste konkurside tulemused on enne ära otsustatud ...

Mitme lapse erinevasse asutusse (sotsialiseeruma :P) transportimise logistika keerukus on mulle tuttav. Ehkki, nagu Sa tead, ma ei pea valmistama nelja rooga varavalges neile kaasa ning ka geograafiline asukoht on neil lähedane. Keeruline on seal juures logistilise skeemi väljamõtlemine, selle rutiiniks juurutamine ja sellest kinni pidamine. Et ka siis kui on tuju hoopis kududa, peab hoopis pakkima kõige väiksema venna ja minema bussi peale. Seega ma mõistan Su murelikkust, kuidas see olema saab. Ka isade skeemi sobitamine on keeruline, ka siis, kui nad on olemas ja valmis, sest see tähendab veel ühe muutuja olemasolu logistikaskeemis. P.S Kas invatakso TT ja Maarja Kooli koha pealt aidata ei saa?

Ja TT on ikkagi üks väike tubli tüdruk. Ja väga krapsakaks kasvanud. Selle kõrval on mul kurb, et Sa pead pidama võitlust LasteaiaJuhataja nimelise lohega ... Ent nagu elu ja arengud on näidanud (nt minu lapse lasteaias, aga ka nt Lastehoid Seltsi kogemused), on see linn siin, kes nimetab end lapsesõbralikuks, oma tegudes kõike muud kui lapsesõbralik. Kahjuks.