laupäev, 1. mai 2010

Võitlus ühe hinge pärast

Selle aasta 1. septembril peab TT minema kooli. Ja 30.aprilliks (p..sse! See oli eile!)peaksin mina olema ära otsustanud, millisesse kooli siis TT läheb.
Mu peas on totaalne tühjus ja täielik vaakum.
Õnneks aga ei kannata otsustusvõimetuse all spetsialistid, koolijuhid ja muud asjapulgad, kes on alustanud kõva rebimist TT pärast. Ajupesumasin töötab täistuuridel.
Diagnoosi poolest ollakse ühel meelel, et selline laps peaks kindlasti ja ilmtingimata minema sanatoorsesse ehk Masingu kooli. Seal on ju autistide eriklass ja puha.
Tõde on see, et autistide eriklass oli seal viimati 10 aastat tagasi ja juba ammu pole tegu lapsinvaliididele mõeldud sanatoorse kooliga. Praegu on see kool käitumishäiretega kriminaalieelikute kogumispunkt, kus 10 kaagi kohta tuleb ehk üks lapsinvaliid, kellel on õnnetuseks eriti naiivsed või ükskõiksed vanemad. Koolijuhiks on selles Masingus elus anakonda, kes tõelise vanakooli-pedagoogina suhtub lapsevanematesse umbes nii, nagu Hitler juutidesse. Enne kraabin oma lapsele mulla peale, kui ta sellisesse kooli panen.

Proua nõustamiskomisjoni esimees ütles juba mitu aastat tagasi ära, et TT tuleb kindlasti tema lemmikkooli ehk siis Kroonuaeda. Sest et neil on ju parimad spetsialistid ja ülikooli praktikabaas. Iseenesest polegi tegu väga vastiku kohaga, kui maha arvata see, et koolimaja on 4-korruseline kõlestalinistlik hiidhoone, pooled õpilased on asotsiaalsetest peredest ja eakamad eripedagoogid vihkavad neid lapsi, keda neil õpetada tuleb.

Maarja Kool alustas turmtuld kohe peale aastavahetust. TT logopeed teatas ähvardavalt, et kui ma TT-d nende kooli I klassi ei pane, siis järgmised 12 aastat ei olegi võimalik nende kooli kohta saada. Lisaks tahtis TT-ga tutvuda kooli psühhiaater. Psühhiaatri vastuvõtul selgus, et lp. doktor tahtis ikkagi tutvuda minuga, et mu aju kenasti pesta ja triikida, teadagi mis teemal.
Maarja kool ongi suurepärane koht, nagu ka õpetajad, kes seal töötavad. TT on seal juba mitu aastat teraapiates käinud ja tunneb end koolis nagu kala vees.
Aga kuidas ma panen TT esimesse klassi, kus peale tema on ainult üks kõnevõimeline laps? Ülejäänud 6 klassikaaslast oskavad paremal juhul artikuleeritud mõminat kuuldavale tuua. Ja pool klassi on kindlalt mähkmekandjad.

Tore muidugi, et nii palju koole mu last endale tahab. Päris maha maetud pole ka mõte panna TT vähemalt I-III klassiks waldorfkooli eraldi õppekava ja osalise koduõppe peale. Vähemalt waldorfkooli lapsevanematele mõeldud loengutes olen ma käinud, ise kõigest hingest püüdlik-asjaliku lapsevanema nägu tehes.
Ma loodan, et meil on raha õppemaksu jaoks, aga see pole põhimure. Põhimure on päevahoid, sest TT pole mitte see laps, kes peale tunde üksi kodus on. Maarja kool on põmst 12 aastat ja kauemgi kestev lasteaed, päevahoiuga 18.00-ni.
NB! See "lasteaed" ei tööta koolivaheaegadel!
Edasi tulevad juba mõtted mu tulevase tööelu kui sellise kohta üldse. Millises töökohas antakse puhkust kõigil lapse koolivaheaegadel? Eeldagem, et TT ei saa terve elu jooksul võimeliseks üksi kodus olema? Kes siis temaga kodus on?
Ah, parem on mitte mõelda. Ma vihkan lapse koolipanekut ja ainus tore asi selle juures on lasteaiaelu lõppemine, sest TT lasteaiatee pole minule mitte kerge olnud.

4 kommentaari:

Merle ütles ...

Ohjah. Lapse kooli valik on niigi raske probleem, Sul teevad selle veel eriti keeruliseks Prouad Spetsialistid. Ja jälle ma üllatun - nagu ka TT lasteaia puhul, nii nagu Pr Lasteaiajuhatajast, oli mul ka Pr Masingu Direktorist hoopis teistsugune ettekujutus, positiivne. Võibolla sellepärast, et eelmine Proua oli anakondade anakonda :) Või sellepärast, et ma ole naiivitar :)
W-koolis on mõnedel aastatel olnud ka pikapäevarühm, mis venitab koolipäeva veidi pikamaks + sellel aastal on erinevad huviringid (ma loodan, et ka järgmisel aastal), mis samuti aitavad aega täita. Nii et mine w-kooli õpetajate jutule ja tõepoolest, ära mata seda mõtet veel maha.

Morgie ütles ...

mis siin rääkidagi, ka nn tavakoolides tavaklassides käivate nn tavalaste puhul on esimesel paaril aastal väga kõvasti üleval see küsimus: mida ma teen lapsega peale kooli? sugugi mitte kõikides koolides ei ole pikapäevarühmi ja sugugi mitte kõigile lastele ei mõju varane iseseisvus hästi...

kaaren ütles ...

aga q Sa oled kõigi koolide plussid & miinused kirja pannud, milline kool siis pikemas perspektiivis plussi jääb? See ongi võitja. Aga seda tead sa juba isegi, et parim argument on kirjapandud fakt, mitte udune mõtteke.
No meie kandis on valikus vaid nn tavatyypi piirkonnakool, ja puudega lapsed jäävad pärast 1. või 2. klassi (või niipalju, kui tervis lubab) lihtsalt koju. Kõik. Ka Tuuleka klassis käis 1 poiss 2. klassi poole aastani. Qs ta kyll praegu võix olla...
Ka minus äratab tugevat vastumeelsust algklasside laste lyhike koolipäev ning pikad järelevalveta ja abita tunnid vanemate õhtul koju jõudmiseni.

Sol ütles ...

üks sõber rääkis, et tema meelisajaviide I klassis oli peale tunde koos klassikaaslastega 9-korruseliste majade katustel turnimas käia. Ta ema ei tea sellest tänaseni.
Mina soojendasin endale koolist tulles ise gaasipliidil süüa ja tegin muid kulinaariakatseid :)