neljapäev, 20. oktoober 2011

Kelleks sa ennast õige pead???

Raamist väljuvat käitumist on mulle terve elu ette heidetud. Koolis õpetajate ja teiste laste poolt, lapsepõlvekodus sugulaste suust ja hiljem tublide inimeste ja korralike kodanike käest.
"Sa oled imelik!"
"Nii ei tehta"!
"Kui sa sellised riided selga paned, siis ükski soliidne poiss sind ei vaata"!
"Kui sa oleksid kuulus kunstnik või kirjanik, siis sul oleks õigus selline olla, aga sa pole! Käitu nagu kõik teised!"
"Peale ülikooli minekut oled sa nagu mingi... luuletaja!!!"
"Sa oled nagu mingi raamatu tegelane, mitte päris inimene"!
"Tule oma hipimaailmast välja ja hakka elama nagu normaalsed inimesed"!

Ma olen ennast normaalsete, väärikate, haritud, edasipüüdlike, töökate ja tublide inimeste maailmas alati väga halvasti tundnud. Minu õige koht ongi friikide,imelike, põlatute, vaeste, harimatute, tõrjutute ja välja naerdute seas. Miks ma peaksin tahtma kuuluda "normaalsete" maailma? Tean ju lapsest saadik,kui piiratud, arad ja kurjad need "normaalsed ja väärikad" inimesed tegelikult on.
Ning ma arvan tõesti, et igal inimesel on õigus olla nii imelik kui tahes. Ilma et selle õigustamiseks peaks endale ilmtingimata "kunstniku", "kirjaniku" või mõne muu vabandustiitli hankima. Õigus vabalt elada ja oma elust rõõmu tunda on igalühel, selleks ei pea nüüd küll kunstnik, kirjanik, luuletaja või laulja olema. Millegipärast aga on mõnedel ikka raame ja kaste vaja, et inimesi liigitada ja jaotada.
Mulle on varemgi tehtud üleskutseid käituda nagu "ametnikule kohane",näiteks kasutas seda retoorikat TT lasteaia juhataja, kes arvas, et riigiametnikule pole kohane olla ühtlasi puudega lapse ema. Puudega lapsed on asotsiaalidel. Rääkimata veel neist kordadest, kus mind on manitsetud "väärikusele", "eakohasele käitumisele" jne. Nii mind kui Mkiisi on ähvardatud "töökohta teatamisega" ja ma tean, et see on reaalne. Eestlased on pealekaebaja rahvas, nagu ajalugu on näidanud ja me kumbki pole nii kehvad inimesed, kellel vaenlasi ei oleks.
Sellepärast polnud mulle üllatuseks ka kommentaar eelmise postituse all, kus mind manitseti käituma, nagu "avaliku sektori töötajale kohane".

Unustage ära. Saagige pekki, närige muru. Ma ei kavatsegi lasta ennast mingiks krunni ja kostüümiga ametnikutädiks teha, kes on ööpäev läbi rinnahoidjani välja avaliku sektori töötaja ja näeb maailma ainult läbi ühiskondliku, juriidilise, teadusliku ja moraalse blablabla. Ma ei arva, et ma sellepärast halvem töötaja olen. Tean väga hästi, et just minu töös on sooja südant ja vaba mõtlemist vaja palju rohkem kui mingisugust totakat väärikust.
Ma olen alati ja ka praegu arvestanud võimalusega, et võin oma töökohast ilma jääda. Kas iseenda käitumise või mõne kurja inimese tõttu, kuid ma olen sellega arvestanud. Ma usun, et ka isand MK on oma töökoha kaotamisega arvestanud, aga oma õigust vabalt mõelda,ennast väljendada, elust rõõmu tunda, suhelda kellega ise tahame ja rääkida seda, mida mõtleme, ei saa me paraku ohverdada. Isegi mitte laste nimel, leivaraha pärast ega ellujäämise huvides. Vabadus on kallim kui elu.

Nii et jah, seltsimehed!!! Tuleb teatada töö juurde, partei rajoonikomiteesse ja ametiühingusse! Moraal, väärikus, head kombed ja kapitalistlik ülesehitustöö on ohus!

19 kommentaari:

Morgie ütles ...

Üldiselt loetakse, et inimesel on õigus isikuvabadusele seni, kuni ta ei ohusta sellega teiste vabadusi ja õigusi.
Sinu mehe käitumine ohustab minu vabadusi ja õigusi - huvitav, huvitav, kas siis minul ei olegi õigust ja vabadust ise valida, kuidas, millal ja kellele ma oma eraelu avalikustan?

Nii mõeldes on ka mõrtsukal ja pedofiilil õigus teha seda, mida nad tahavad - selle keelamine on nende vaba eneseväljenduse keelamine.

Morgie ütles ...

kuigi jah, kelleks MINA ennast õige pean, kui arvan, et mul õigus ise otsustada oma elu ja selle avalikustamise määra üle...
kui ikka lugupeetud härra kunstiteadlane on otsustanud rääkida koosviibimistest, kuhu ma olen heauskselt temaga samaaegselt sattunud, ja lahata sealviibijate eraelu ja käitumist oma vildakast vaatevinklist asjaosaliste käest küsimata... siis on see ajalugu ja ajalugu on püha, ühe üksikisiku õigused ei maksa selle kõrval midagi!
revolutsioon õgib oma lapsi...

Anonüümne ütles ...

mhh..Sol, sa räägid ainult MEIL on õigus, ME võime, ME tahame.. Aga teie ümber on ka inimesed, keda härra abikaasa on rämedalt solvanud. ka NEIL on õigus saada koheldud väärikalt ja austusega..

13er ütles ...

OK, nimetage, kodanik Anonüümne need inimesed keda "härra abikaasa" on rängalt solvanud ja kuidas. Ootaks listi.

mustkaaren ütles ...

Tehke nagu õigex peate, aga yhed vaesed, igavad, nõmedad, inetud & väikekodanlikud paljulapselised maakad (nagu teie mõlema korduvates väljaytlemistes igayx välja võib lugeda) tõmbavad nyyd väga kauax uttu.
Tartu linn on lõbusaid inimesi & osavaid meistreid täis, te saate ilma meieta kindlasti väga hästi hakkama.

Sol ütles ...

Teate, pöörduge õige prokuratuuri. Ma suhtlen tõesti parem juba politsei ja kriminaaluurijaga. Ma ei kiida just heaks inimeste täisnimede avaldamist vastu nende tahtmist, aga mingi seltsimehelik kohus ja tädikeste õppenõukogu, mis siin toimub, on liig mis liig.

Sol ütles ...

Kaaren, sa pöördu tõesti konkreetselt kohtusse oma süüdistustega. Ma tahaks tõesti teada, kas see, et MK sinu nime ühe video alla kirjutas ja esimese märguande peale maha võttis, on"räige solvang"? Ja kui on, siis parem juba aus kriminaalkaristus, mitte see mõttetu moraalilugemine.
Ma saan muidugi aru, et nii tarkadel, haritud,töökatel, edasipüüdlikel ja tublidel inimestel nagu teie, ei kõlbagi meiesuguste paariatega, kes ei käitu üldsegi väärikale ühiskonnaliikmele kohaselt, suhelda.
Ootan kohtukutset.

Sol ütles ...

Ja tead, Morgie, see siin on üks teine teema. Siin räägin mina oma isiklikest probleemidest, valikutest ja dilemmadest. Minu mehe ja sinu vahelisi probleeme arutatakse hoopis teises kohas. loomulikult ma kaitsen teda, kui sa kasutad iga võimalust tema halvustamiseks. Ma leian, et põhimõtteliselt on sul õigus, et nimesid ja pilte ei või avalikustada vastu tahtmist, aga see siin pole enam mingi õigluse jaluleseadmine, vaid õel kättemaks iga hinna eest.

mustkaaren ütles ...

Ma tean väga hästi, millal prokuratuuri pöörduda.
Ning räusake palju soovite, sinist see punasex ei muuda.

Sol ütles ...

Sinu blogis pole keegi räusanud. Sina ise käid teiste blogides räuskamas ja ähvardamas.

mustkaaren ütles ...

Loex mõni õige tänaseid esimesi komme veel korra.
Mõtlex.
Vrdl teie enda textiga on teised olnud märxa vaoshoitumad.
Topeltmoraalid, eh?

mustkaaren ütles ...

Kui päris paljud inimesed ytlevad, et ei ole OK teiste kohta ebakorrektseid & nõusolekuta asju yles riputada, siis mix mõned jälle tohivad rohkem kui teised?
Te olete samamoodi leilis, kui teie kohta avaldataxe midagi mitte-meelepärast. Nagu praegu juhtuski. Mix alati peavad teised välja kannatama & vait olema?

Sol ütles ...

Mina isiklikult ei ole kellegi kohta mmingeid nimesid ja pilte üles riputanud. Miks ma peaksin vastutama asjade eest, mida ma üldse teinudki pole?
Ja ma arvan, et selle rünnaku põhjus ei ole üldse mingites piltides ega nimedes, vaid hoopis milleski muus...
Käesolev postitus räägib siiski minu õigusest olla niisugune, nagu tahan, laskmata ennast piirata mingitel sotsiaalsetel või ealistel normidel.

Anonüümne ütles ...

miks te nii siia võõra hoovi peale kaklema tulete? maailma muutmine algab ikka endast pihta..

Rents ütles ...
Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.
mustkaaren ütles ...

Me olime Sinu head tuttavad pikka aega. Mitte yxki kord ei pahandanud ega sõimanud mu perest keegi su meest, kui ta midagi ebameeldivat tegi v ytles, kuigi tagantjärele mõeldes olex pidanud.
Su mees on mu pere kohta eranditult halvustavaid ja laimavaid postitusi kirjutanud. "(mingi asi toimus) suure jebiitamisega (vale, muide); (yritus oli tyhine ja aeti) naiste möla" jne jne jne samas stiilis. Mix on su mehel vaja sinu vanu sõpru halvustada, konflikte tekitada ja yxteise järel eemale peletada?
Kui ma kirjutasin su mehele, nagu ta oma plogis nõudis, eraldi kirja (mis on niigi yle mõistuse imelik nõudmine) ja palusin viisakalt meie, sh laste kohta käiva jama kustutada, siis vastas ta:"Tahass sõda".
Ja sina kirjutad, et kaitsed oma meest. Mis sõda sul mu pere ja laste vastu on? Mix ometi oli siis meid aastate jooxul kylla ja yritustele kutsuda ja teha nägu, et kõik on tore ja kena, ning pärast netis jama kirjutada ja"sõda" pidada? Mis "näri muru ja mine p.rse"? Mille eest?

mustkaaren ütles ...

Sa tead ka väga hästi, et ma yldiselt suudan koledates olukordades ennast kontrollida ja pigem jätan mõnedki laused ytlemata, katsun rahulikult asjad yle elada. Sa tead ka, et see, mis nyyd toimus, tegi ka mu mehele väga haiget, sest ta on õrnemat sorti ja kardab igatsorti vägivalda ja väärkohtlemist. Millex seda ometi vaja oli?
...................
Mida me sinu mehele teinud oleme?

joanamari ütles ...
Autor on selle kommentaari eemaldanud.
joanamari ütles ...

ole nagu oled
elu on selleks liiga lühike, et aega raisata selle peale, et olla nagu teised
mõnikord on see ebamugav, kui oled julge ja oled nagu oled
aga siis polegi neid ebamugavaid inimesi su ellu vaja;)?!